produktywność w pracy fotografa

jak zwiększyć produktywność w pracy fotografa

Praca fotografa na pierwszy rzut oka to ciężki kawałek chleba. W społeczeństwie panuje przeświadczenie, że fotograf ślubny to żmudna i mało opłacalna praca. Jest to jednak stereotyp takie czasy się już skończyły. Obecnie zawód fotografa ślubnego jest tak samo dobrze wynagradzany i zapotrzebowany jak informatycy czy logistycy.

Odpowiednie rozplanowanie pracy to podstawa

Głównym składnikiem dobrze wykonanej pracy, a co za tym idzie zarobku jest dobre rozplanowanie pracy. Planowanie jest świetnym wyjściem na zwiększenie produktywności i efektywności pracy fotografa. Najważniejsze w tego typu pracach jest plan działania i jego przejrzystość. Fotograf przed rozpoczęciem pracy musi wiedzieć co konkretnie ma zrobić i na czym bazować. Wypracowuje sobie w ten sposób schematy pracy, które potem procentują. Do schematów można zaliczyć m.in. określenie typu zdjęć jakie ma wykonać oraz ustalenie jej ilości.

Ważnym aspektem w tym zawodzie jest specjalizacja. Każdy fotograf się w czymś specjalizuje np. fotografie ślubne. Do takiego fotografa idziemy z konkretną prośbą, aby wykonał zdjęcia na naszym weselu, a nie z potrzebą zrobienia zdjęcia do dowodu. Inne prace fotograficzne oddaje się podwykonawcy, czyli innej firmie, która akurat specjalizuje się w wyrabianiu zdjęć do dokumentów czy na przykład obróbce. Delegowanie zadań podwykonawcy jest świetną metodą zaoszczędzenia czasu. Dobrym zabiegiem jest żeby obie firmy polecały się wzajemnie, ponieważ wtedy każda ze stron zarobi.

Reklama dźwignią handlu fotografa ślubnego

Kolejnym ważnym aspektem jest automatyzacja działań, a mianowicie posiadanie dobrego marketingu. Im więcej zainwestujemy w reklamę tym więcej klientów nas odwiedzi. Na dzień dzisiejszy bardzo opłacalne jest inwestowanie w reklamy w mediach społecznościowych, które są oblegane przez społeczeństwo.

Ostatnie zagadnienie jakie poruszymy to tzw. „wczesne wstawanie”. Za tym zagadnieniem kryje się wiele ważnych działań. Można się tu odwołać do przysłowia – „Kto rano wstaje temu Pan Bóg daje”. Po części tak jest w rzeczywistości, ponieważ jeżeli będziemy dyspozycyjni od rana to tym więcej ludzi np. przed pracą nas odwiedzi i przełoży się to na większy zarobek.

Należy pamiętać również o porannym przygotowaniu przed pracą. Wstajemy wcześnie do pracy, nie żeby pracować jak najwięcej i na „siłę”, ale żeby podejść do pracy zrelaksowanym i wypoczętym co potem przeniesie się na efektywność wykonywanej pracy.

Więcej o tych metodach i marketingu internetowym dla fotografów przeczytasz na portalu: Kreatywni.co